2019 olasz nyaralás II.- Ligúria

Hol is hagytuk abba? Tehát Vendelagoban elfogyasztottuk a finom és kiadós reggelinket, majd szép esős időben nekiindultunk a nyugati partnak és Ligúriának!

Délután érkeztünk Rapalloba, egy Genova melletti tengerparti nagyvárosba, ahol 5 éjszakára volt szállásunk Airbnbvel egy belvárosi társasházban. Napközben általában a környező városokba utaztunk, az estéket viszont Rapallo pezsgésében töltöttük. Lássuk először, hol is laktunk.

Rapallo:
Rapallo tényleg nagyváros, tele éttermekkel, üzletekkel, focacceriákkal, emberekkel. Ilyen volt az első napunk ott, amikor nekiindultunk eső után feltérképezni a várost:

A város szélére kivezet egy sétány, innen fentről szabad szemmel is látni már Portofinot. Nem számítottunk rá, hogy ennyire közel lesz! (persze a képen most ez nem látszik, az jóval balra lenne, ez Rapallo mögöttem)

Esténként mindenki az utcákon van Rapalloban, szól a zene, csacsognak a nők, a gyerekek nevetgélnek és futkároznak, a pálmafákkal tarkított parton kutyát sétáltatnak, egyszóval nem érdemes otthon ülni. Az egyik esti sétánknál volt szerencsénk egy látványos utcai mutatványos műsort megnézni, majd a holdfogyatkozást megcsodálni vacsora közben a parton. Lent még azt láthatjátok, amikor megvolt a hold. Aztán vacsorára eltűnt,hopp!

Ez pedig csak 1-2 jellegzetes épület Rapalloból, amiket érdemes megnézni:

Az utcai dekorációk gyanítom, nemcsak minket ihlettek meg, Fantasztikus hangulata van a belvárosnak tőlük, naés a tájékozódásban is nagyban segítenek!

Hova érdemes utazni a környéken?

(Ilyen boldogan szelfizgettünk a vonatra várva az állomáson:D)

Santa Margherita Ligure:
Ez az exkluzív városka Rapallo és Portofino közt bújik meg, Rapalloból a vonat 3 perc alatt átér- ez azért elég jó, nem igaz? Korábban sose hallottam erről a városról, de nagyon szép hely, ne hagyjuk ki ha arra járunk!

A városban viszonylag kevés a történelmi épülete, de kisebb tornyokat, templomokat itt is találni, ha inkább csak turistáskodnánk. A domboldalon a házak közt áll az egyik helyi nevezetesség, a Villa Durazzo, én ennek a megnézéséhez ragaszkodtam csak itt. Szerintem ide egy késő délutáni órán érdemes felsétálni amikor már nincs nagy meleg (mindenképp ellenőrizni kell a nyitvatartást, mert mi egyszer majdnem pórul jártunk). Nagyon szép a park, a villa és a tengerre néző kilátás is!
Ottjártunkkor éppen esküvőre készültek a helyszínen, de a park így is látogatható volt:

A város strandjai elég kavicsosak, ezért aki különlegesre vágyik, annak érdemes kicsit továbbutaznia.  Van városi szabadstrand is itt, de az elszeparált minőségi beacheknél is van lehetőség a fal mellett letáborozni ingyen, ezt jó tudni, ha valaki nem akar sokat költeni strandolásra. Mi a kényelem miatt inkább a napernyős-napágyas megoldást választottuk. Nem olcsó móka, de legalább tiszták maradunk és nem pirulunk rákvörösre estére:)  Mindenesetre mi itt töltöttük az első napunkat és itt történt az utolsó spontán strandolásunk is Portofinóból 'hazafelé' menet.

Portofino:

Ligúria egyik ékszerdoboza, egy csodás öböl, igazi filmes helyszín. Érthető, hogy ezt vártam a legjobban a nyaraláson. Portofinoba nincs közvetlen járat Rapalloból, így Santa Margherita Ligurebe érdemes átmenni vonattal (az említett 3 perces vonatút), majd az állomástól indul egy kisbusz, ami Portofinoba visz 32,5-3 euróért; mi is ezt választottuk. FONTOS: buszjegyet az állomás melletti kisbolt/dohánybolt/kávézóban lehet kapni. A buszút nagyjából negyedóra a végállomásig. Általában ezen a járaton már a korai órákban kellemes tömeg van, érdemes elsők közt szállni fel a buszra, de túl lehet élni és mindenért kárpótol az élmény és látvány.
A busztól az öbölhöz el sem lehet téveszteni az utat, nagyon kis város Portofino. És akkor itt van amire vártunk: kristálytiszta kéken csillogó tenger, színes házak, yachtok, kávézók, igazán idilli...Legalábbis délelőtt, akkor kevesebb a turista!

A kikötő végében meredek lépcsősor vezet fel. Ha itt járunk, semmiképp se halasszuk el a lehetőséget, hogy ezt a pár métert megtegyük és ezt a csodás helyet felülről is megnézzük.

Itt fent található a San Giorgio templom is, mögötte a kis helyi temetővel. A fenti kis placc másik oldalán a végtelen tenger látványa fogad minket a meredek sziklafalnál.

Mi a nagy meleg miatt itt csak egy foccacciot ettünk, egy helyi kis üzletben vásároltuk kimérve némi hideg vízzel, aztán indultunk is tovább, hogy felfedezzük a környéket.
Portofinoból színes zászlókkal kijelölt gyalogösvény vezet át Paraggira, ez pedig azért is jó, mert így nem kell az egyébként is szűk autóút szélén haladni. Nem hazudok, életem egyik legszebb sétája volt ez, még a meleg ellenére is. Útközben grandiózus villák közt haladtunk el, de volt, amikor csak mi voltunk és a természet, a tenger és a kabócák zúgása.

Portofino felől a következő öböl azt hiszem az egyik legszebb látvány a világon. Ilyen kristálytiszta vizet és színeket nem látni akárhol. És a legnagyobb meglepetés, hogy bár hotelek övezik az öblöt, a vízpart itt mégis szabadstrandként üzemel! Bár a part kavicsos és büfé sincs, a víz fantasztikus és késő délutánig odasüt a nap a partra. A vízen a fotókon is lehet látni, hogy szerencsére meg van húzva a határ, meddig jöhetnek be a tengerről a hajók és csónakok, így a fürdőzők nyugodtan élvezhetik ezt a kis területet és biztosak lehetnek abban is, hogy az erre közlekedő buszok utasai irigykedve fognak lenézni rájuk.

Délután indultunk innen tovább az ösvényen a Paraggi beach felé, mivel ott van a következő buszmegálló. Íme néhány kép az ösvényről és a kilátásról:

(Paraggi Beach)

Egy másik napon még visszatértünk erre a csodás részre, viszont a Paraggi Beach telítettsége (és drágasága - 75eur nagyjából egy napernyő és két ágy egy napra) miatt az utána következő kisebb öbölbe mentünk, ahol vízisportokat is lehet gyakorolni azoknak akik nem elégszenek meg a pihenéssel és napozással. Itt sokkal nagyobb volt a tömeg mint a másik 'bay'-nél, de érkezésünkkor pont sikerült megcsípnünk két nagyobb sziklát a parton amin napozhattunk, a víz és a kilátás pedig továbbra is csodás volt.

Sestri Levante:
Vonattal nagyjából 20 percnyire van Rapallotól, de az ellenkező irányba mint Portofino. Az állomástól kellemes 15-20 perces sétával le lehet jutni a partra, de ha csak egy kedves ligúr várost keresünk, ahol jó nézelődni, vásárolni, enni, arra is tökéletes választás ez a hely. Egyik késő délután kirándulni mentünk át Sestri Levantére, akkor csak bejártuk a várost és megnéztük a naplementét,  másnap strandolni tértünk vissza. Mindkettő jó élmény volt, és kicsit hiányérzetem is maradt utána, hogy lehet ennél több időt kellett volna itt töltenünk.

Ha strandolni szeretnénk Sestri Levantén, akkor a hosszú öböl mindkét oldalán találunk strandokat. Még a hosszú egyenes szakaszon kiépített napernyős strandok sorakoznak, a másik oldalon, a "Baia del Silenzio" partján szabadstrand működik..Utóbbinak szerintem sokkal szebb a kilátása, homokos a partja és sekélyebb a vize is, egyértelműen ezt az oldalt ajánlom mindenkinek. Igazán idilli nyaraló- és fürdőhely! (itt is lehet kisebb szakaszokon napernyőt és székeket szerezni, napernyőt itt 7 euróért kaptunk)

-------------------------

Hol együnk?
Mivel napközben általában úton voltunk és strandoltunk, így nem ettünk nagy nehéz ebédeket, melegben nem is érdemes. A strandokon vagy a városka utcáin keressünk ilyenkor focacciat és olaszos melegszendvicseket, salátákat. A kiépített napernyős beacheken biztos kapunk ilyesmit (szendvicsek 4-5 eurós árban)

Este 6-7 körül aztán beindul ezen a vidéken is az aperitivozás, akkor kezd kellemes lenni az idő. Utána pedig jöhet persze a vacsora. Mutatom a vendéglátóhelyeket, amik beváltak nekünk Rapalloban:

Gallo Nero:
jófej kiszolgálás, szuper aperitivós hely, finom falatok, visszajártunk.

I Piaceri della Vita:Figyelemfelkeltő és cuki hely egy kieső kis utcában. Hangulatos, jó kiszolgálás, legfinomabb halétel a nyaraláson:

Sapore di Mare:
A parton egy a sok közül. Bent elegáns, a teraszon casual. Szép kilátás, olcsó és finom pizza, udvarias kiszolgálás.

La Gotella: Igazi kockásterítős hely, több turistával. A carbonarát teszteltük itt, jelentem finom volt.