Hogy ki a stylist? Fogalmam sincs.

Mindigis érdekelt. Mindigis néztem az embereket az utcán. Mindigis elhúztam a számat 1-1 divatbakin. Az éven úgy döntöttem, több figyelmet fordítok a divatra, keresek olyan workshopokat, rövidebb képzéseket, amikkel tapasztalatokat szerzek és kicsit mélyebbre ások, így kerültem egy stylist kurzusra.


Hogy is kell ezt elképzelni?

A stylist az elképzelések ellenére nem egy kényelmes álommeló. Nem arról szól, hogy minden pillanatban úgy nézünk ki, mint aki a kifutóról érkezett, hanem arról, hogy másokból kihozzunk valami olyat, amire nem is gondolt. Vagy segítünk megtalálni önmagát. Vagy csak segítünk eldönteni mi áll jól neki. Nem a divatbemutatókról és fotózásokról szól minden. Nem bizony.



A stylistot általában nem ismered. Ő a háttérben dolgozik, kombinál, segít, öltöztet, futkározik, igazít, vasal. Aztán büszkén szemléli jó esetben amit alkotott. Mindezt a takarásból, név nélkül.






Tudni kell hozzá önzetlennek lenni. Elfogadni, hogy ez a nagy hajcihő nem rólad szól, te csak egy része vagy ennek, aki dolgozik.  Amikor visszaviszed a ruhákat az üzletbe, rá kell jönnöd, hogy az a Michael Kors cipő nem a tiéd, a gyönyörű táskák amikkel az előbb lavíroztál, szintén sosem lesznek. A stylist is csak ember, aki megpróbál valamit hozzátenni egy egészhez.

Tanultam egy kicsit divattörténetről, színekről, anyagokról, fotózásról, táskákról és kiegészítőkről, hogy kinek mi áll jól, és végig azt éreztem, remélem nem lesz ennek vége.



Persze a kurzuson egymáson is gyakoroltunk. Izgalmas volt rájönni, kinek mi áll jól, ami eltér a szokványos utcai stílusától, hogy mit tudunk kihozni a másikból úgy, hogy közben ő is jólérezze magát a bőrében. Rajtam is volt  igazából mit kísérletezni. Ez lett az eredménye:



Valójában nem leszek stylist. De valaki leszek egyszer, aki közelebb áll ehhez a területhez, a divat világához és próbál segíteni majd másoknak. Mert ez jó:)

Megjegyzések