Cím ide vagy oda, a Divergent jó:)

A Beavatott trilógia nem egy cuki kis tinisztori mint ahogy elsőre én is gondoltam...Kőkeményen ír az ember kegyetlen természetéről,rosszindulatról,önzőségről,halálról,veszteségről,gyászról,igaz barátságról,megbocsájtásról.A vége pedig? Megrázó. De mindenki döntse el maga...

Amennyire elrontották a címét (inkább lenne helytálló a kívülálló szó mint a beavatott) és amennyire könnyedre lett elkészítve a film, annyira erős és hatásos maga a sztori, a könyv. Tartottam tőle, sőt a film elején még inkább az volt az érzésem (mielőtt a könyvet olvastam volna), hogy egy újabb tinifilmet fogunk látni, ami gyakorlatilag egy gyenge standard szerelmi történetet fog lenyomni a torkunkon 2 órában,de nem ezt kaptam. A film végén úgy álltam fel a székből, hogy tudni akarom mi a folytatás. 
Olyan kérdéseket latolgat a produkció, mint a bizalom, hogy mennyit ér a testvéri szeretet, van-e olyan ami felülírhatja a családi köteléket, mi az önzetlenség, mennyire beskatulyázhatóak az emberek, mennyire tudunk megváltozni más közegben vagy mennyire tudnak eltorzulni, felerősödni az emberi  tulajdonságok, meddig megyünk el azért hogy előnybe kerüljünk másokkal szemben, milyen hatalommal járhat a tudás. 

Láthatjuk felgyorsítva, ahogy egy tökéletesen működőnek hitt társadalom megbomlik, ahogy a békére való törekvés ponthogy félelmet és agressziót szül és  ahogy minden amit természetesnek hittünk, egyszer felbomlik. Vajon van-e esélye az ártatlanoknak a modern kori fejlett technika ellen ha pusztításra használják azt? Vajon van-e az az áldozat amiért megéri? Mennyi emberélettel lehet "játszani" egy jobb cél érdekében?

Engem meggyőzött.... Remélem sikerült rávennem egy kis olvasásra másokat is vagy legalábbis felkelteni az érdeklődést valamennyire:)

A következő film mindenesetre március 20-án érkezik a mozikba! 



Megjegyzések